twitter instagram bloglovin pinterest

vrijdag 15 maart 2013

DIY: Amerikaans short


Ik was al een hele tijd opzoek naar een short met de Amerikaanse vlag erop, omdat ik hem niet kon vinden besloot ik om er zelf maar een te maken. De short die ik heb gebruikt was oorspronkelijk een lange spijkerbroek, die ik zelf heb afgeknipt.



Wat heb je nodig: blauwe, witte en rode textielverf, een schaar, kwasten, een liniaal of meetlint, papier, een pen en eventueel een krant.
Op de foto staat ook een aardappel, maar die heb ik uiteindelijk  toch niet gebruikt.

Teken met een pen een ster op het papier, deze kun je als mal gebruiken. Teken vervolgens de sterren aan de linker kant van je shortje. Leg de ster op een willekeurige plaats neer en teken deze na de rest van de sterren maak je eromheen. Je kunt ervoor kiezen om ongeveer dezelfde afstand tussen de sterren te houden, dit kan je meten met de liniaal, zelf heb ik dit globaal gedaan.

Wanneer je alle sterren getekend hebt, kleur je deze in met witte textielverf. Als je alle sterren ingekleurd hebt, kun je de rest van de linkerkant inkleuren met de blauwe textielverf.

Vervolgens ga je verder met de rechterkant van je short, je kunt ervoor kiezen om de strepen horizontaal of verticaal te maken. Horizontaal is de officiƫle manier. Wanneer je de strepen getekend hebt kun je deze inkleuren. Met de rode en witte textielverf.

Je moet hier wel even wat tijd voor uittrekken, omdat de verf ook nog 2 uur moet drogen, ben je hier wel even een paar uur mee bezig.
Wanneer de verf droog is, keer je het shortje binnenste buiten en ga je met de strijkijzer over de binnen kant van je short. Let er wel even op om wat papier tussen de pijpen te doen voor het geval de verf nog niet helemaal droog is. Dit doe je ongeveer twee minuten per pijp. De rode strepen op mijn shorje zijn vrij doker, maar wanneer je een lichte short gebruikt, worden de strepen ook lichter.



Nu is je ‘’nieuwe’’ short klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

blogger template